ผู้เขียน หัวข้อ: ตลาดยางอินเดีย  (อ่าน 789 ครั้ง)

Rakayang.Com

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 82391
    • ดูรายละเอียด
ตลาดยางอินเดีย
« เมื่อ: กรกฎาคม 25, 2018, 12:04:47 PM »
ตลาดยางอินเดีย

ในอินเดียเรามีระบบสามระดับสำหรับการทำตลาดยาง -


ในระดับหมู่บ้านเรามีตัวแทนจำหน่ายรายเล็กหรือรายแรกที่ซื้อยางจากผู้ปลูกรายย่อยและขายให้กับสหกรณ์หรือตัวแทนจำหน่ายรายใหญ่
ในระดับตำบลและตร. และบางส่วนโดยตรงกับผู้บริโภค ตัวแทนจำหน่ายของเทอร์มินัลซึ่งเป็นผู้จัดหาวัสดุจากตลาดขายให้กับ บริษัท ยางล้อรายใหญ่และโรงงานผลิตยางอื่น ๆ ในรัฐอื่น ๆ มีช่องว่างระหว่างขั้นตอนการผลิตและการบริโภคของ NR และช่องว่างนี้เต็มไปด้วยผู้ค้าขายยางพาราตัวแทนจำหน่ายยางพาราสมาคมการตลาดยาง บริษัท การค้ายางและอื่น ๆ

คณะกรรมการยางพาราให้การสนับสนุนด้านการตลาดโดยมีเป้าหมายเพื่อพัฒนาตลาดใหม่ ๆ สำหรับผลิตภัณฑ์ยางและยางที่เกี่ยวข้องและเพื่อรักษา / ปรับปรุงผลิตภัณฑ์เพื่อการตลาดที่ดียิ่งขึ้น การให้บริการที่หลากหลายเช่นข้อมูลทางการตลาดเกี่ยวกับยางธรรมชาติในตลาดเป้าหมายการระบุความต้องการของยางธรรมชาติที่เฉพาะเจาะจงเช่น RSS / ISNR / Latex / PLC / EBC เป็นต้นในตลาดหนึ่ง ๆ และการตกแต่งตามเป้าหมาย กลุ่มที่ต้องการ ฯลฯ คณะกรรมการยังจัดโปรแกรมการฝึกอบรมระยะสั้นในการตลาดยางธรรมชาติและผลิตภัณฑ์ยางร่วมกับสถาบันฝึกอบรมยาง


อ้างถึง
Rubber Marketing India

In India we have a three tier system for NR marketing - at village level we have small or primary dealers who procure rubber from small growers and sell it to cooperatives or big dealer at taluk and district level and some portion directly to the consumers. The terminal dealers who pool the materials from the market sell directly to big tyre companies and other rubber products manufacturing units in other states. There exists a wide gap between the stages of NR production and its consumption and this gap is filled with a number of intermediaries like rubber dealers, rubber co-operatives, rubber marketing societies, rubber trading companies and so on.
Rubber Board renders marketing support with the aim to develop new markets for rubber and rubber related products and to maintain/improve them for better marketing. A wide range of services like market information on different forms of natural rubber in the target market, identification of requirement of specific grade of natural rubber such as RSS/ISNR/Latex/PLC/EBC etc. in one particular market and furnishing to the target group on request etc.  Board also arrange short term training programs on marketing of natural rubber and rubber products in collaboration with the Rubber Training Institute. 
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: กรกฎาคม 25, 2018, 12:06:29 PM โดย Rakayang.Com »