ผู้เขียน หัวข้อ: ราคายางสังเคราะห์มีแนวโน้มผันผวน  (อ่าน 1571 ครั้ง)

Rakayang.Com

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • กระทู้: 82044
    • ดูรายละเอียด
ราคายางสังเคราะห์มีแนวโน้มผันผวน
« เมื่อ: ตุลาคม 04, 2018, 03:38:34 PM »
ราคายางสังเคราะห์มีแนวโน้มผันผวน

October 4, 2018


Synthetic rubber prices likely to remain volatile
แปลโดย..google
อ้างถึง

บริดจสโตน America Tire Operations บริษัท Cooper Tyre & Rubber Co. และ Kumho Tire USA Inc. ประกาศเพิ่มราคายางล้อต่างๆตั้งแต่ 3.5 ถึง 8 เปอร์เซ็นต์โดยมีผลตั้งแต่วันที่ 1 ต.ค. BATO ยังขึ้นราคารถบรรทุก Dayton และ ยางรถบัสที่จัดส่งในหรือหลังวันที่ 24 กันยายน Alliance Tyre Americas Inc. และ Nexen Tyre America Inc. ประกาศปรับราคาขึ้น 4-6% ในวันที่ 1 พฤศจิกายน

Theo Bill Hyde ราคายางพาราจะยังคงอ่อนค่าต่อเนื่องส่วนหนึ่งเนื่องจากปัญหาอุปทานล้นตลาด

โฆษกของ International Tire Exhibition & Conference ในเมือง Akron ระหว่างวันที่ 11-13 กันยายนกล่าวว่าราคายางสังเคราะห์และวัตถุดิบปิโตรเคมีมีแนวโน้มที่จะผันผวนอย่างไม่น่าเชื่อ

"พื้นฐานด้านพลังงานและเศรษฐกิจในตลาดยางสังเคราะห์กำลังเป็นที่น่าพอใจ แต่ก็มีความเสี่ยงมาก" นายบิลไฮด์กรรมการบริหารโอเลฟินส์และอีลาสโตเมอร์ที่ IHS Markit กล่าว

Hyde กล่าวว่าราคายางธรรมชาติจะอ่อนตัวลงเนื่องจากอุปทานส่วนเกินและความจำเป็นในการเลี้ยงดูเกษตรกรรายย่อยให้มีรายได้เพิ่มขึ้น

โฆษกสำหรับภาคอุตสาหกรรมต่างๆเห็นด้วยกับไฮด์โดยเฉพาะอย่างยิ่งในการยืนยันว่าเอทิลีนเป็นตัวขับเคลื่อนหลักในการกำหนดราคาในธุรกิจปิโตรเคมีและโลกของอาร์เอส

"เอทิลีนเป็นศูนย์กลางของจักรวาลปิโตรเคมี" เขากล่าว "มีผลิตภัณฑ์ร่วมหลายอย่างที่สำคัญที่สุดคือ butadiene เก้าสิบเปอร์เซ็นต์ของ butadiene ที่ผลิตในโลกนี้เป็นผลิตภัณฑ์ร่วมของเอทิลีน "

มีอีธานจำนวนมากในสหรัฐฯผลิตเอทิลีนได้ 20 ล้านถึง 22 ล้านเมตริกตันต่อปี ในเอเซียที่เอทิลีนผลิตจากการผลิตแนฟทาเอธิลีนส่วนใหญ่จะล้าหลังประเทศสหรัฐอเมริกาซึ่งเป็นแหล่งหลักของก๊าซธรรมชาติที่อุดมสมบูรณ์ ส่งผลให้ราคา EPDM ในเอเชียสูงขึ้น

บริษัท ผู้ผลิตเครื่องทำ EPDM ของเกาหลีใต้ Kumho Polychem Co. ประกาศราคาเพิ่มขึ้น 7 เซนต์ต่อปอนด์ซึ่งมีผลตั้งแต่วันที่ 1 ก. ย. ราคาเอทิลีนสูงเป็นเหตุผลที่ Mike Sibley ซึ่งเป็นหุ้นส่วนผู้จัดการ EPDM ของ Intertex World Resources Inc. ซึ่งเป็นผู้จัดจำหน่ายในอเมริกาเหนือกล่าว ของ Kumho Polychem EPDM

เอทิลีนคิดเป็น 65 ถึง 70 เปอร์เซ็นต์ของต้นทุนของ EPDM Sibley กล่าว "เมื่อมันขึ้นไปเช่นเดียวกับในปีที่ผ่านมาหรือมากกว่านั้นก็เป็นเรื่องใหญ่" เขากล่าว

ราคาของเอทิลีนในเอเชียอยู่ที่ 400 เหรียญต่อตันเทียบกับ 350 เหรียญสหรัฐฯต่อตันในสหรัฐอเมริกาตามที่ Sibley กล่าว

ราคายางสังเคราะห์มีแนวโน้มผันผวน

"นั่นคือความคลาดเคลื่อนมากกว่า 60 เซนต์ต่อปอนด์" เขากล่าว

ความไม่ลงรอยกันทำให้ Kumho Polychem เป็นข้อเสียที่สำคัญ Sibley กล่าว อย่างไรก็ตาม บริษัท มุ่งมั่นที่จะทำตลาดในสหรัฐฯ

"พวกเขากำลังจะสูญเสียเงิน แต่พวกเขาอยู่ที่นี่ในระยะยาว" เขากล่าว

การประกาศโดย Kumho Polychem สะท้อนถึงการประกาศจากผู้ผลิตยางหลายราย ในแบบฟอร์ม 8K ยื่นกับสำนักงานคณะกรรมการกำกับหลักทรัพย์และตลาดหลักทรัพย์ 26 กรกฎาคมกู๊ดเยียร์กล่าวว่า บริษัท ได้ลดโอกาสในการทำกำไรครึ่งปีหลังของปีพ. ศ. 2561 โดยอิงจากการเพิ่มขึ้นของต้นทุนวัตถุดิบจำนวน 130 ล้านดอลลาร์

ในขณะที่บริดจสโตน America Tire Operations บริษัท Cooper Tyre & Rubber Co. และ Kumho Tire USA Inc. ประกาศเพิ่มราคายางล้อต่างๆตั้งแต่ 3.5 ถึง 8 เปอร์เซ็นต์โดยมีผลตั้งแต่วันที่ 1 ต.ค. BATO ยังขึ้นราคารถบรรทุก Dayton และ ยางรถบัสที่จัดส่งในหรือหลังวันที่ 24 กันยายน Alliance Tyre Americas Inc. และ Nexen Tyre America Inc. ประกาศปรับราคาขึ้น 4-6% ในวันที่ 1 พฤศจิกายน

โฆษกกู๊ดเยียร์กล่าวว่า บริษัท กำลังชดเชยต้นทุนวัตถุดิบที่สูงขึ้นด้วยการกำหนดราคาและการปรับปรุงผลิตภัณฑ์

โฆษกกล่าวว่า "ประมาณครึ่งหนึ่งของแรงกดดันต่อต้นทุนวัตถุดิบที่เพิ่มขึ้นกำลังได้รับแรงหนุนจากราคาสินค้าโภคภัณฑ์ที่สูงขึ้น "เราเห็นการเพิ่มขึ้นเด่นชัดมากที่สุดในตราสารอนุพันธ์น้ำมันที่สำคัญเนื่องจากราคาน้ำมันดิบที่เพิ่มขึ้น ได้แก่ บิวทาไดอีนและคาร์บอนแบล็ค"

โดยเฉพาะอย่างยิ่งเมื่อเทียบกับสกุลเงินของประเทศเกิดใหม่เช่นประเทศบราซิลและลีร่าของตุรกียังเป็นปัจจัยหนึ่งในการปรับตัวขึ้นของราคานายโฆษกกล่าว

"ตลาดยังคงเป็นแบบไดนามิก" เขากล่าว "เราติดตามการเปลี่ยนแปลงในตลาดสินค้าโภคภัณฑ์อย่างใกล้ชิดและประเมินต้นทุนในการทำธุรกิจ เราจะดำเนินการตามความจำเป็นเพื่อให้แน่ใจว่าเราสามารถให้บริการลูกค้าได้อย่างต่อเนื่องด้วยผลิตภัณฑ์ที่พวกเขาต้องการในตลาดที่มีการแข่งขันกัน "

Shawn Denlein รองประธานบริหารฝ่ายขายและการตลาดของ Kumho Tire U.A. กล่าวว่าต้นทุนวัตถุดิบไม่ได้เป็นปัจจัยเดียวที่ผลักดันให้ราคายางสูงขึ้น

ราคายางสังเคราะห์มีแนวโน้มผันผวน

Denlein กล่าวว่า "องค์ประกอบหลักคือต้นทุนด้านโลจิสติกส์ซึ่งเกิดขึ้นกับต้นทุนโดยรวมในการทำธุรกิจในระดับการผลิตตลอดจนด้านการจัดจำหน่าย

สายการผลิตเหล็กกล้ายางสังเคราะห์และคาร์บอนแบล็คแสดงให้เห็นถึงความผันผวนของราคามากที่สุด ณ จุดนี้ Denlein กล่าว

Cooper ปฏิเสธที่จะแสดงความคิดเห็นเกี่ยวกับราคาที่เพิ่มขึ้น

ปัจจัยพื้นฐานของตลาด

ผลิตภัณฑ์มวลรวมในประเทศของสหรัฐอเมริกาเติบโตขึ้นอย่างมากไฮด์กล่าว แต่เขามองในแง่ร้ายว่าจะเกิดอะไรขึ้นในปี 2563-2563

"เรากำลังเผชิญหน้ากับผลกระทบของนโยบายการค้าและจะส่งผลต่อเราอย่างไร" เขากล่าว

มีแนวโน้มที่คล้ายกันในจีนสหภาพยุโรปและญี่ปุ่นตาม Hyde




Natural rubber pricing will remain mostly soft partially because of oversupply, according to Bill Hyde.


AKRON?Prices for synthetic rubber and petrochemical feedstocks have been ?incredibly volatile? and are likely to remain so for a while, according to a speaker at the International Tire Exhibition & Conference in Akron Sept. 11-13.


?Energy- and economy-related fundamentals in the synthetic rubber market are encouraging, but risks abound,? said Bill Hyde, executive director-olefins and elastomers at IHS Markit.


Meanwhile, natural rubber pricing is largely to remain soft because of oversupply and the need for small farmers to keep on earning a living, according to Hyde.


Spokespersons for various industry sectors generally agreed with Hyde, especially in his assertion that ethylene is the main driver of pricing in the petrochemical and SR world.


?Ethylene is the center of the petrochemical universe,? he said. ?It has a lot of co-products, most importantly butadiene. Ninety percent of all the butadiene produced in the world is a co-product of ethylene.?


There is enough ethane in the U.S. to produce 20 million to 22 million metric tons of ethylene annually, according to Hyde. In Asia?where ethylene is produced mainly through cracking naphtha?ethylene production has lagged behind the U.S., where abundant natural gas is the main source. This results in higher prices for Asian EPDM.


South Korean EPDM maker Kumho Polychem Co. announced a price increase of 7 cents per pound effective Sept. 1. High ethylene prices were the reason, according to Mike Sibley, managing partner-EPDM, for Intertex World Resources Inc., exclusive North American distributor of Kumho Polychem EPDM.


Ethylene represents 65 to 70 percent of the cost of EPDM, Sibley said. ?When it goes up as it has in the last year or so, it?s a huge hit,? he said.


Ethylene prices in Asia topped out at $400 per ton, compared with $350 per ton in the U.S., according to Sibley.


Synthetic rubber prices likely to remain volatile


?That?s a discrepancy of over 60 cents a pound,? he said.


The discrepancy puts Kumho Polychem at a major disadvantage, according to Sibley. Nevertheless, the company is committed to the U.S. market, he said.


?They?re still going to lose money, but they?re here for the long run,? he said.


The announcement by Kumho Polychem mirrors announcements from various tire makers. In a Form 8K filed with the Securities and Exchange Commission July 26, Goodyear said it had reduced its second-half earnings outlook for 2018 based partly on a $130 million increase in raw material costs.


Meanwhile, Bridgestone Americas Tire Operations, Cooper Tire & Rubber Co. and Kumho Tire U.S.A. Inc. announced price increases on various tire lines, ranging from 3.5 to 8 percent, all effective Oct. 1. BATO also raised prices on Dayton-brand truck and bus tires shipped on or after Sept. 24. Alliance Tire Americas Inc. and Nexen Tire America Inc. each announced price hikes of 4-6 percent effective Nov. 1.


A Goodyear spokesman said the company is offsetting higher raw material costs through pricing and improvements in its product mix.


?Approximately half of the incremental raw material cost pressures are being driven by higher commodity prices,? the spokesman said. ?We are seeing the most pronounced increases across key oil-based derivatives due to the rising price of a barrel of crude oil, including butadiene and carbon black.?


A strengthening dollar, especially against currencies of emerging countries such as the Brazilian real and the Turkish lira, is also a factor in higher prices, the spokesman said.


The BATO price increases partly offset rising costs for synthetic rubber, carbon black and butadiene, as well as higher freight and delivery costs, according to a Bridgestone spokesman.


?The market continues to be dynamic,? he said. ?We are closely monitoring changes in the commodity market and evaluating the cost of doing business. We will take steps as needed to ensure we can continue to provide our customers with the products they need in a competitive market.?


Shawn Denlein, executive vice president of sales and marketing at Kumho Tire U.S.A., said raw material costs were not the only factor driving tire prices higher.


Synthetic rubber prices likely to remain volatile


?The main component is logistics costs, which are incurred with the overall cost of doing business at the manufacturing level as well as on the distribution side of the business,? Denlein said.


Steel cord, synthetic rubber and carbon black show the most price volatility at this point, according to Denlein.


Cooper declined to comment on its price increases.


Market fundamentals


The U.S. Gross Domestic Product has grown fairly strongly, Hyde said, but he was pessimistic about what would happen to it in 2020-21.


?We are facing the impact of trade policies and how they will affect us,? he said.


There are similar trends in China, the European Union and Japan, according to Hyde.


?GDP e


ที่มา globalrubbermarkets.com

« แก้ไขครั้งสุดท้าย: ตุลาคม 04, 2018, 03:42:24 PM โดย Rakayang.Com »